Bezoek aan een Massai stam - Reisverslag uit Narok, Kenia van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Bezoek aan een Massai stam - Reisverslag uit Narok, Kenia van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Bezoek aan een Massai stam

Blijf op de hoogte en volg Lisette

17 Oktober 2012 | Kenia, Narok

Op dag 5 gingen we naar de familie (stam) van onze gids Chris. Dit was een hele ervaring. Vanuit Narok 3 uur rijden: ongeveer 10 km over verharde weg en toen kwam het...de African massage! Het is te vergelijken met rijden over een land wat ongeveer een maand geleden omgeploegd is en sindsdien heeft het niet meer geregend. En dat met zo'n 60 km per uur... En niet te vergeten de stenen die op sommige stukken liggen, varierend van 5 tot 50 cm doorsnede.. Het was dus af en toe los van de grond en los van mijn stoel. Gelukkig niet met t hoofd tegen het plafond want daar zat nog genoeg afstand tussen.

Aangekomen bij het kamp gingen we naar de Massai stam. Ze wonen in hutjes, gemaakt van koeienpoep en hier wonen ze met hun kudde schapen, geiten en koeien (die ook af en toe binnen slapen). De vrouwen moesten gaan dansen met de Massai vrouwen. Alles leuk en aardig maar dit alles wel midden in het dierenverblijf oftewel, tot je enkels in de stront en zo'n 100 vliegen op je gezicht :-( Daarna gingen we in een van de 'huisjes' kijken. Het was er super donker en ontzettend rokerig. Toen wist ik zeker dat ik daar niet wilde slapen 's nachts. Een van de jongens in onze groep heeft het wel gedaan. Hij sliep in 1 bed met een Massai warrior en er was de hele nacht een koe die aan z'n tenen likte.. Respect voor hem!

's avond werd ons aan het kampvuur verteld hoe de mensen in een stam leven, door de broer van onze gids. We zaten in een niet omheinde camping dus echt relaxt waren we niet. Er liep af en toe een van de Massai een rondje met een zaklamp, om te kijken of ie ergens ogen zag.. Toch maar redelijk op tijd naar bed gegaan en niet super relaxed geslapen.

• 21 Oktober 2012 - 19:53

Annelies:

De hele nacht gelikt worden aan mijn tenen klinkt best aantrekkelijk hahaha Wat een super leuke foto's....nieuwe vrienden gemaakt?