Mount Ijen - Reisverslag uit Ketapang, Indonesië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Mount Ijen - Reisverslag uit Ketapang, Indonesië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Mount Ijen

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

15 Oktober 2011 | Indonesië, Ketapang

Vannacht om half 4 werden we gewekt omdat we om 4 uur richting Mount Ijen vertrokken. Na een lange tocht (waarvan een groot gedeelte offroad in een jeep) kwamen we bij de voet van de berg aan. We waren maar met z'n 3e (wij en een lichtelijk autistische vrouw van midden 60, die verder wel heel aardig is trouwens maar gewoon een beetje vreemd. Dit maakt ons dan weer normaal maar dat terzijde ;-))
Het was een flinke klim naar boven (van zo'n 3 km waar we ongeveer 1.5 uur over deden) maar het was zeker de moeite waard! We kwamen onderweg heel veel zwaveldragers tegen. Dit zijn mannen die zwavel uit de krater kappen en dit in bamboe manden op hun schouders naar beneden sjouwen. Gemiddeld nemen ze zo'n 80-100 kg per keer mee en dit 2 keer per dag! Het zal niemand verbazen dat de mensen daar niet heel oud worden.
Het was overal heel groen en in de krater rookte het en was een blauw meer.
De reis naar beneden was misschien nog wel moeilijker dan naar boven want overal lagen hele kleine steentjes waardoor je makkelijk uitgleed.
Na 3.5 uur lopen waren we weer beneden en zijn we naar ons hotel gegaan voor onze laatste avond op Java. We kunnen van hieruit Bali al zien liggen (waar we morgenvroeg naartoe gaan).

Foto's plaatsen gaat hier niet maar die volgen hopelijk morgen.

Groetjes en weltruste :-D

• 16 Oktober 2011 - 08:28

Tiny :

Veel plezier op Bali!

Laat je tijdig weten hoe laat jullie opgehaald kunnen worden, dan kijken wij wel wie dat gaat doen.

Groetjes van Pap en Mam

• 16 Oktober 2011 - 19:09

Marij:

Hallo!

En goed geslapen? Vast wel!
    Klinkt wederom allemaal erg leuk en mooi wat jullie gezien hebben.
    Heb foto's gekeken die jullie afgelopen tijd geplaatst hebben, gaaf!! Is leuk om ook iets te zien ipv alleen lezen.
    Geniet van jullie daagjes nog daar!!

Xx

Ps: heeft iemand wel is beweerd dat jullie niet normaal zijn dan omdat jullie je je gaan vergelijken met een licht autistische vrouw van 60?

• 16 Oktober 2011 - 19:31

Sybilla:

Hallo samen.
    Ik ben net bijgelezen van een week daar we zelf net pas terug zijn vanuit Sevilla (was super mooi). Jullie hebben al heel wat gezien! De foto`s zijn bijzonder.
    Louis, SMS jes nog niet ontvangen?
    Veel plezier op Bali en tot gauw.
    Groet Sybilla

• 17 Oktober 2011 - 10:13

Lisette:

@mam: ik denk dat we zaterdagochtend rond 10 uur 's morgens in Sevenum zijn; kun jij of iemand anders ons daar ophalen?

@Marij: uhm....nee. Dat ik daar zelf over begin wil misschien toch wel wat zeggen. Haha!

@ Sybilla: fijn dat het goed bevallen in in Sevillia. Louis heeft je smsje wel ontvangen maar moet nog even reageren... ;-)

• 18 Oktober 2011 - 06:54

Annelies:

Hoi, hoi... Wat zullen jullie een spierpijn hebben gehad van het bergaf lopen! Ivo is weer thuis, zij hadden de aardbeving wel goed gevoeld. Griezelig hoor, maar goed dat jullie in het zwembad zaten!