De eerste dagen op Java - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu De eerste dagen op Java - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

De eerste dagen op Java

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

05 Oktober 2011 | Indonesië, Bandung

Gisterochtend op tijd vertrokken richting vliegveld en daarna in 2.5 uur naar Jakarta gevlogen. We werden op t vliegveld opgehaald en naar ons (super mooie!) hotel gebracht. Hier hadden we verder geen programma dus hebben met een boekje aan het zwembad gelegen. Ook niet verkeerd natuurlijk :-D

's avonds kennis gemaakt met de rest van de groep en we zijn veruit de jongste maar dat geeft niet. Het is een kleine groep (met ons erbij 11 personen) en ze ze zijn allemaal heel aardig.

Vandaag een tour door Jakarta gemaakt en daarna naar de botanische tuinen van Bogor geweest. Ik had me er meer van voorgesteld maar nu heb ik wel alle 25 verschillende soorten bamboe gezien die ze hier hebben :-S Wie wil dat nou niet... En natuurlijk de 36 palmsoorten.

Daarna een lange rit richting Bandung maar gelukkig wel via de touristische route. Om 7 uur aangekomen in het hotel en daar een taxi gepakt naar een restaurantje in de buurt omdat we geen zin hadden in weer buffet. Hier heerlijk gegeten en gedronken voor 110.000 Rp voor 2 personen (dat is omgerekend ongeveer 8 euro). Niet verkeerd toch?

Nu ff douchen en naar bed want morgen is om 6 uur weer de wake-up call: wat nou uitrusten op vakantie?

Doei!!!

• 05 Oktober 2011 - 21:25

Sybilla :

Beetje lui mag ook wel.
    Kom morgen bij jullie eten voor 8 euro!!
    Ik heb getapast vanavond wel wat duurder.
    Fijne dag morgen
    Groet en liefs Sybilla

• 06 Oktober 2011 - 10:33

Dominique En Marc:

heyy!!

leuk om te lezen wat jullie zo doen per dag! hoe is het weer bij jullie?
    en idd jullie mogen ook wel bij ons komen eten voor 8 euro :P
    het weer bij ons is echt super slecht net een enorme hoosbui over gekomen en is bewolkt, verder hier alles prima.

xx van ons

• 06 Oktober 2011 - 10:42

Marij:

'T regent 't regent, de pannetjes worden nat..
    Dat liedje is hier vandaag meer van toepassing ipv aan zwembad met een boek. Klinkt wel heerlijk!! Jaloers!!
    Kennen jullie nu ook exact de verschillen tussen de 25e verschillende bamboesoorten en 36 palmsoorten? ;)

Have fun!!

Xx

• 07 Oktober 2011 - 10:44

Edgar:

Was net op het nieuws dat er Nederlanders verongelukt zijn op Java. Hebben jullie toch niets mee te maken hoop ik?

• 08 Oktober 2011 - 08:19

Karin :

He

Zo dat was even schrikken toen ik de krant las vanmorgen en wel erg veel gelijkenissen waren met jou bovenstaande verhaal. Dus ik gelijk maar annelies gebeld en die heeft jou ouders even gebeld. Gelukkig kreeg ik een lachende annelies terug aan de telefoon met het goede nieuws dat jullie niet betrokken waren bij het ongeluk. Nou gelukkig maar.
    Nou geniet nog maar van de reis en een beetje voorzichtig doen. Laat maar snel wat van je horen.

gr je ongeruste collega

• 09 Oktober 2011 - 15:24

Lisette Teley:

Fijn dat jullie allemaal zo bezorgd zijn maar dat was gelukkig nergens voor nodig. Als we internet hadden gehad hadden we natuurlijk eerder iets laten weten. Gelukkig was mijn zusje zo lief om toch een berichtje op de site te zetten.
    En dat het bij jullie regent...tja...dat vinden we natuurlijk heel vervelend. Hahaha! Hier is het helaas nog steeds droog, warm, soms zonnig en een graadje of 32 overdag en 25 's nachts. Verschil moet er zijn he! ;-)