Horas! - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Horas! - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Horas!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

01 Oktober 2011 | Indonesië, Samosir

We hadden ons toch vergist in het programma en de internetverbinding. Deze is er namelijk wel maar de komende 2 dagen niet: dan gaan we namelijk naar de jungle en de jungle in!

We zitten nu nog op Samosir eiland, naar mijn idee te lang. We hebben zo ongeveer alle huizen van de koningen (wat eigenlijk niks meer dan een soort burgermeester blijkt te zijn) gezien en een dansvoorstelling. Verder is er op dit eiland weinig te doen dus we zijn blij dat we morgen weer verder kunnen.

We rijden dan naar Medan en van daaruit naar Bukit Lawang. We zitten hier in een huisje in de jungle dus vanavond moeten we nog even genieten van een warme douche (wat hier ook alleen tussen 6 en 8 kan maar dat is nog altijd beter dan koud douchen in de open lucht :-S).

Straks gaan we de locale keuken proberen maar we maken het niet te gek. Je kunt hier namelijk 3 soorten vlees bestellen. Omdat het onbeleefd is om Babi te zeggen (varken) noemen ze Babi pangang: B2 pangang. Ze hebben echter ook B1 en B3 wat staat voor....hond en kat! Aangezien je zelf aan moet geven of je dat wilt eten (en soms zelfs een hondje uit kunt kiezen) gaan we dat niet doen.

We hebben mensen uit Den Dungen (naast Maaskantje!) leren kennen die dezelfde tour doen maar dan met een eigen gids. Met hen gaan we zo eten en dan op tijd naar bed want om 5.30 mogen we weer opstaan.

Hopelijk (eindelijk) een verslag van hoe de orang oetans en de rest van de jungle was als weer terug zijn in Medan.

Horas! (in ongeveer alle situaties te gebruiken: hallo, tot ziens, bedankt enz)

Louis en Lisette

• 02 Oktober 2011 - 12:08

Annelies:

Hoi hoi, klinkt erg Indonesisch allemaal! Ik ging ook echt geen hond of kat eten! Bah!
    Spannend, de jungle in...ik ben benieuwd naar jullie avonturen. Vooral naar jullie ontmoetingen met spinnen, slangen en ander ongedierte :-)
    Het lijkt me zo gaaf om Orang Oetans in het echt te zien, geniet ervan!

groetjes, Annelies

p.s. hebben die mensen uit Den Dungen toevallig twee jaar geleden een reis naar zuid-afrika gemaakt?

• 02 Oktober 2011 - 19:58

Marij:

En nog genoten van jullie lekkere warme douche? Ik wens jullie veel plezier bij de orang oetans! Zie de foto's graag tegemoet! Lijkt me gaaf om te zien!
    Eet smakelijk daar ;)

Horas!!

Xx marij

• 02 Oktober 2011 - 21:48

Sybilla:

Horas!
    Op naar de jungle en de oerang oetans bekijken.
    Laat de foto`s maar zien, hoe was het eten?
    Veel plezier op de verdere reis.
    Groet Sybilla

• 03 Oktober 2011 - 16:10

L&L:

@Annelies: de mensen uit den Dungen hebben idd een reis naar Zuid-Afrika gemaakt maar niet met een groep dus de kans is denk ik klein dat je ze kent (Dennis en Floor).

@Marij en Sybilla: het eten is prima maar wel elke dag hetzelfde. We genieten dus extra van een keer een pizzatje tussendoor ;-)

• 03 Oktober 2011 - 16:41

Leon:

Hallo luitjes, fijn te horen dat het goed gaat. Heb gisteren ook een B2 pangang gehad en B1 ken ik alleen van de Molenstraat in Helmond maar dat is iets met een Happy Ending (of zo). Die aap als souvenier was maar als geintje bedoeld he. Ik ga wel met Sybilla het bos in.
    Groetjes