Vrijdag 23 oktober - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Lisette Teley - WaarBenJij.nu Vrijdag 23 oktober - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Lisette Teley - WaarBenJij.nu

Vrijdag 23 oktober

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

24 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vandaag mochten we er weer akelig vroeg uit (5 uur). Scheelt wel dat het hier dan al helemaal licht is. We gingen met de bus naar de haven en van hieruit met een boot op zoek naar walvissen. De boot werd vanaf het strand het water in gestoten en nadat we even vast zaten in het zand, konden we gaan. Na een kleine 20 minuten hadden we 2 South Right Whales gevonden (ze zaten verrassend dicht bij de kust). We hebben hier veel foto's kunnen maken. Eigenlijk zijn het best lelijke dieren :-O Daarna gingen we nog naar een eiland met robben en kwamen daarna nog bij 5 walvissen uit. Toen we ook hier genoeg foto's gemaakt hadden gingen we (gelukkig!) weer terug naar de kust want ondanks de pilletjes van Kassie (en de belofte dat we niet zeeziek zouden worden) overtrof mijn maag zijn verwachtingen ;-) Mijn eten bleef gelukkig net binnen maar een paar anderen hebben dankbaar gebruik gemaakt van het plastic zakje dat ze kregen.

Na het ontbijt reden we naar de hoogste bungeejump plek van de wereld en er was zowaar iemand uit onze groep zo dapper om er vanaf te springen (met touw welliswaar ;-))

Van hieruit gingen we naar Knysna om hier een wandeling te maken naar de hangbrug. We waren vergeten ons in te smeren en 's avonds waren we dus zo rood als een kreeft (ondanks dat we maar een paar uurtjes gewandeld hadden..) de komende dagen mogen we dus op de blaren zitten/liggen :-(

We zijn doorgereden naar Port Elisabeth (het Detroit van Zuid-Afrika) waar we veilig in ons hotel gegeten hebben en om 9 uur zijn gaan slapen.